II GRUPA 4-5 latki

Choć niewiele latek mam, chętnie w przedszkolu zostaję sam. Tu kolegów dużo mam, tu jest fajnie mówię wam.

II Grupa 4-5 latki
Grupą opiekuje się:
Wychowawca: mgr Natalia Krajuszek
Wychowawca: Jolanta Landecka

e-mail do wychowawcy: krajuszek@gmail.com

Link do strony grupy:
https://sites.google.com/view/mp11grupa1/strona-g%C5%82%C3%B3wna


Nauczanie zdalne dla dzieci z grupy II

Drodzy Rodzice!
W związku zaistniałą sytuacją zamieszczam propozycje aktywności do zrealizowania z dziećmi. Podane zabawy mają na celu utrwalenie dotychczasowych wiadomości.
Pozdrawiam oraz życzę dużo zdrowia,
Natalia Krajuszek.

WTOREK (19.10.2020r.)
„Zabawy z figurami”- utrwalenie nazw i kształtów figur geometrycznych (koła, kwadratu)
Propozycje aktywności:
- Wyszukajcie w swoich domach jak największą ilość przedmiotów w kształcie koła oraz
kwadratu.
- „Czarodziejski woreczek”- włóżcie do woreczka znalezione we wcześniejszej zabawie
przedmioty. Uczestnicy zabawy zamykają oczy i losują przedmiot z woreczka. Ich
zadaniem jest odgadnięcie, jaki kształt ma wylosowany przedmiot.
- „Zakodowane figury”- rodzic wypowiada nazwę figury, a dziecko wykonuje polecenia.
- koło- podskocz 3 razy
- kwadrat- tupnij nogą 3 razy
- "Ułóż figurę" - spróbujcie ułożyć figury geometryczne (koło, kwadrat) ze swoich ciał na dywanie oraz
ze sznurka.
- Rysowanie figur geometrycznych w powietrzu, na plecach drugiej osoby lub na
talerzykach z kaszą.
- „Zmień miejsce”- do zabawy zaproście swoich domowników. Każdemu z uczestników
przyporządkowujemy daną figurę geometryczną (koło, kwadrat) i tworzymy koło. Na
hasło: „Koło”- zamieniają się miejscami osoby z kołem, na hasło „Kwadrat”-
zamieniają się miejscami osoby z kwadratem, na hasło: „Figury”- wszyscy zamieniają
się miejscami.

ŚRODA (20.10.2020r.)
„Jesień”- utrwalenie poznanej piosenki.
Tekst piosenki:
Odrobina złota i trochę czerwieni,
Żółty i brązowy- kolory jesieni. x2
Pośród tych kolorów, pośród suchych liści,
Szur, szur, idzie jesień, wiatr w drzewach szeleści. x2
Deszczu czasem wiele, słońca odrobina,
Kasztany spadają, słota się zaczyna. x2
We mgle białoszarej, po kałużach sennych,

Chlap, chlap, idzie jesień, dzwoni deszcz jesienny. x2
W kolorowym sadzie jesienna muzyka,
Czas gruszki i jabłka zebrać do koszyka. x2
Soczyste, pachnące w słońcu dojrzewają,
Hop, hop, idzie jesień, owoce spadają. x2
Link do piosenki: https://www.youtube.com/watch?v=X6dKM5bJG7U

CZWARTEK (21.10.2020r.)
Quiz- utrwalenie wiadomości.
Zasady: Dziecko pokazuje kciuk uniesiony w górę, gdy zdanie jest prawdziwe i opuszcza
go, gdy zdanie jest fałszywe. W przypadku zdań fałszywych dziecko musi je poprawić i
sformułować prawidłowe zdanie.
1) Przez jezdnię przechodzimy tylko w wyznaczonych do tego miejscach.
2) Kiedy na sygnalizatorze pali się światło czerwone, możemy przejść na drugą stronę
ulicy.
3) Znaki ostrzegawcze mają kształt trójkąta.
4) Klon to drzewo iglaste.
5) Na kasztanowcu rosną kasztany.
6) Muchomor to grzyb trujący, niejadalny.
7) Borowik to grzyb jadalny.
8) Warzywa rosną w sadzie.
9) Gruszka to warzywo.
10) Pomidor to owoc.
11) Jeż i wiewiórka zapadają w sen zimowy.
12) Zimą bociany odlatują do ciepłych krajów.
13) Gawra to zimowe mieszkanie niedźwiedzi.
14) Mąka powstałe ze zboża.
15) Kwadrat ma trzy boki.

PIĄTEK (22.10.2020r.)
Gimnastyka- rozwijanie ogólnej sprawności fizycznej.
- „Gimnastyka poranna”
Dzieci wykonują przysiady, skłony oraz bieg w miejscu.
-„Wąska kładka”- zabawa ruchowa z elementem równowagi
Rodzic układa na dywanie sznurek. Dziecko przechodzi po nim z jednej strony na drugą,
stawiając stopy bardzo blisko siebie. Starają się nie zejść ze sznurka.
- Ćwiczenia tułowia
Dziecko staje w lekkim rozkroku. Wykonuje skręty tułowia w jedną i w drugą stronę.
- Czy potrafisz?
Dzieci poruszają się w rytm muzyki, na przerwę wykonują polecenia rodzica (np. czy potrafisz
stać na jednej nodze, czy potrafisz podskoczyć wysoko do góry, czy potrafisz dotknąć ręką
ściany, itp.)
- "Dogoń swoją parę"
Dobieramy się parami. Jedna osoba ucieka, druga osoba ma za zadanie ją złapać.
- Leżenie na plecach- ćwiczenia oddechowe
Wykonujemy wdech i wydech.