I GRUPA 3-4 latki

Kiedy słońce świeci i gdy deszczyk pada, idzie do przedszkola Maluszków gromada. Tupią małe nóżki tupu tupu tup.
Raźno do przedszkola idzie mały zuch.

I Grupa 3 latki
Grupą opiekują się:
Dyrektor: mgr Gabriela Balwierz
Wychowawca: mgr Natalia Krajuszek
Pomoc wychowawcy: pani Jolanta Kawka

e-mail do wychowawcy : krajuszek@gmail.com


Mamo! Tato! Pobaw się ze mną!

Drodzy Rodzice!
W tym tygodniu zrealizujemy z dziećmi zajęcia na temat wiosennych prac w ogrodzie. Wszystkie materiały oraz wskazówki do zrealizowania znajdą się w linku do strony internetowej.
https://sites.google.com/view/mp11grupa1/strona-g%C5%82%C3%B3wna

 
Tematyka tygodnia: Baśnie i bajki
PONIEDZIAŁEK- 20.04.2020 r.

„Książeczki z domowej półeczki”
W tym tygodniu chciałabym, abyście przeczytali swoim pociechom ich ulubione baśnie i bajki, a następnie porozmawiali o nich z dziećmi. Warto z dziećmi przejrzeć domową biblioteczkę, a później wybrać baśnie/ bajki, które później będą przez was czytane. Poproście również dzieci o wytłumaczenie, dlaczego akurat ta książka jest jego ulubioną.
„Bajkowe zgaduj zgadula”
Przeczytajcie dzieciom zagadki, które znajdują się poniżej. Zadaniem dzieci jest odgadnięcie tytułu bajki/ baśni.
Ta dziewczynka wilka w lesie spotkała, ona dla babci lekarstwa niosła. (Czerwony Kapturek)
Jaka to dziewczynka, która pracy ma bardzo wiele a na pięknym balu gubi pantofelek? (Kopciuszek)
Każdy tego kota zna- patrzcie co na nogach ma. (Kot w butach)
Jakie imiona mają braciszek i siostrzyczka, którzy w lesie znaleźli chatkę z pierniczka? (Jaś i Małgosia)
W jakiej bajce spotkasz dziadka z długą brodą, chałupę starą i sieć nad wodą? (O Rybaku i złotej rybce)
Tylko cal wysokości miała ta dziewczynka, dlatego też jej imię brzmiało… (Calineczka)
Kto za siedmioma górami i za siedmioma lasami mieszkał w chatce maleńkiej z siedmioma krasnoludkami? (Królewna Śnieżka)
Gdy się urodziło, szare, brzydkie było. W pięknego łabędzia później się zmieniło. (Brzydkie kaczątko)
„Bajkowy woreczek”
Wrzućcie do woreczka przedmioty, które związane są z różnymi bajkami/baśniami. Zadaniem dzieci będzie odgadnięcie z jaką bajką/ baśnią przedmiot im się kojarzy.
Pantofelek (Kopciuszek)
Lusterko (Królewna Śnieżka)
Koszyk (Czerwony Kapturek)
Zapałki (Dziewczynka z zapałkami)
Groch (Księżniczka na ziarnku grochu)

WTOREK- 21.04.2020 r.
KOPCIUSZEK- przeczytajcie lub opowiedzcie dzieciom bajkę o Kopciuszku, a następnie zaproponujcie, aby pomogły dziewczynce w poniższym zadaniu.
„Pomagamy Kopciuszkowi”- zabawa matematyczna.
Potrzebne materiały: fasola (2 sztuki), makaron (4 sztuki)
Dzieci otrzymują w misce fasolę oraz makaron. Ich zadaniem jest posegregowanie produktów, przeliczenie ich oraz określenie, których jest mniej, a których więcej.

ŚRODA- 22.04.2020 r.
KRÓLEWNA ŚNIEŻKA- przeczytajcie lub opowiedzcie dzieciom opowieść o Królewnie Śnieżce, a następnie weźcie udział w opisanych niżej zabawach.
„Krasnoludek”- karta pracy. Zadaniem dziecka jest nazwanie figur geometrycznych, a następnie pokolorowanie krasnoludka według podanego kodu.
„Zatrute jabłko”
Potrzebne materiały: jabłko, muzyka
Do tej zabawy zaproście pozostałych domowników. Usiądźcie w kręgu. Dziecko puszcza w obieg „zatrute jabłko”. Podajemy je sobie z rąk do rąk podczas trwania muzyki. Na przerwę w muzyce osoba, która zostanie z jabłkiem „zapada w sen” czyli odpada z gry. Zabawa toczy się do momentu wyłonienia zwycięzcy. 

CZWARTEK- 23.04.2020 r.
CZERWONY KAPTUREK- przeczytajcie lub opowiedzcie dzieciom bajkę o Czerwonym Kapturku, a następnie wykonajcie poniższe zadania. 
„Czerwony Kapturek”- karta pracy. Zadaniem dziecka jest staranne pokolorowanie rysunku.
„Droga do babci”- opowieść ruchowa.
Mała dziewczynka w czerwonym kapturku idzie przez las (marsz w miejscu). W ręku niesie koszyczek ze smakołykami (machanie ręką wzdłuż ciała). Rozgląda się i widzi drzewa: wysokie (dzieci staja na palcach, ręce wyciągnięte w górę) i niskie (dzieci przechodzą do przysiadu). Obserwuje ptaki, które wirują nad jej głową (naśladowanie lotu ptaków). W całym lesie rosną cudowne kwiatki. Z tych najpiękniejszych Czerwony Kapturek robi bukiecik dla swojej babci (skłony przedstawiające zbieranie kwiatów i wąchanie). Nagle dziewczynka widzi groźnego wilka. Szybko musi się ukryć (przysiad z głową między nogami). Na szczęście wilk nie zauważył dziewczynki. Teraz może śmiało biec do swojej babci (bieg w miejscu).

PIĄTEK- 24.04.2020 r.
TRZY MAŁE ŚWINKI- przeczytajcie lub opowiedzcie dzieciom bajkę o trzech małych świnkach, a następnie poproście je o pomoc, w doprowadzeniu świnek do domu.
„Trzy małe świnki”- Bohaterowie bajki „Trzy małe świnki” chciałyby dostać się do swoich domów, jednak mają z tym problem. Czy możesz im w tym?
Dziecko na początku wodzi kilka razy palcem po śladzie, następnie rysuje kredką po śladzie. (karta pracy)

/file/uploads/krasnoludek-karta-pracy.pdf
/file/uploads/trzy-male-swinki.pdf
/file/uploads/czerwony-kapturek-karta-pracy.pdf

Temat tygodnia: W gospodarstwie
Data realizacji: 14- 17.04.2020 r.

14.04.2020 r. (wtorek)
1. "Zwierzęta mieszkające na wsi”- rodzic czyta dziecku zagadkę, zadaniem
dziecka jest podanie właściwego rozwiązania. Podzielcie wspólnie z
dziećmi nazwy zwierząt na sylaby i policzcie je.
● Jestem różowa, tłusta i kwiczę,
kiedy w chlewiku zapasy ćwiczę. (ŚWINIA)
● Spotkasz go w stajni albo zagrodzie,
a jego ogon zawsze jest w modzie. (KOŃ)
● Duża i łaciata,
na zielonej łące,
mlekiem nam dziękuje,
za trawę i słońce. (KROWA)
● Mam na sobie same loczki,
futro białe jak obłoczki,
a gdy czegoś mi się chce
mówię tylko: me, me, me. (OWCA)
● Za każde jajko, małe i duże,
podziękuj, proszę, gdaczącej… (KURZE)
● Co to za ptak?
Pływa po stawie
i kwacze:
kwak, kwak. (KACZKA)
● Chodzę gęsiego, białe piórka mam
i po swojemu tak sobie gęgam. (GĘŚ)
● Ptak jest ze mnie kolorowy
i gulgotać wciąż gotowy. (INDYK)
2. "Czyj to cień?”- (KARTA PRACY)- nazwij przedstawione zwierzęta
wiejskie a następnie połącz je z ich cieniami.
/file/uploads/cienie-zwierzat-karta-pracy.pdf


Środa- 15.04.2020 r.
1. "Odgłosy zwierząt?”- Proszę, aby Rodzice poszukali w internecie odgłosów zwierząt wiejskich a zadaniem dzieci jest wysłuchanie odgłosów  i odgadnięcie co to za zwierzę.


2. "W zagrodzie Małgosi”- rodzic czyta bajkę ortofoniczną a dziecko
naśladuje odgłosy zwierząt.
Wieczorem w zagrodzie cioci Małgosi
Każde zwierzątko o jedzenie prosi.
Piesek szczeka: hau, hau, hau.
Kotek miauczy: miau, miau, miau.
Kura gdacze: kod, ko, da.
Kaczka kwacze: kwa, kwa, kwa.
Gąska gęga: gę, gę, gę.
Ona też chce najeść się.

Owca beczy: be, be, be.
Koza muczy: me, me, me.
Indor gulaga: gul, gul, gul.
Krowa ryczy: mu, mu, mu.
Konik parska: prr, prr, prr.
A pies warczy: wrr, wrr, wrr.
I tak gra orkiestra ta, aż Małgosia jeść im da.

Czwartek- 16.04.2020 r.
1. "Świnka”- (ZAŁĄCZNIK) praca plastyczna. Do pracy plastycznej będziecie
potrzebować różowej plasteliny. W przypadku jej braku możecie zastąpić ją
różową kredką lub bibułą. Wypełnijcie wskazane kółeczka różową plasteliną
lub innym materiałem a efekty swojej pracy prześlijcie na adres email:
mp11razem@gmail.com.
/file/uploads/winia-karta-pracy.pdf

Piątek- 15.04. 2020r.
1. Zabawy ruchowe:
● Koniki - dzieci naśladują poruszanie się konia: bieg truchtem,
galopem w różnych kierunkach.
● Zwierzęta w zagrodzie – zabawa ruchowa. Rodzic wymienia nazwę
zwierzątka a dzieci poruszają się, jak usłyszane zwierzęta,
naśladując głosy tych zwierząt.
● Kaczki – zabawa ruchowa z elementem przysiadu. Dzieci w
przysiadzie poruszają się jak kaczuszki.
● Karmimy kurki- ćwiczenia oddechowe.Dzieci za pomocą słomki
przenoszą papierowe ziarenka na rysunek kury.

Tematyka tygodnia: Wielkanoc
Termin: 06.04.-10.04. 2020 r.

1.„Zwyczaje i tradycje świąteczne”- porozmawiajcie z dziećmi na temat zbliżających się Świąt Wielkanocnych oraz omówcie z nimi zwyczaje  i tradycje świąteczne (Palmowa Niedziela, malowanie jajek, przygotowanie i święcenie koszyczka wielkanocnego, świąteczne śniadanie, śmigus- dyngus).

2.Załóżcie z dziećmi hodowlę rzeżuchy!- możecie wspólnie z dziećmi zasadzić rzeżuchę. Połączcie tą aktywność z rozmową na temat: Co jest potrzebne roślinom, aby mogły rosnąć?.

3.„Maszeruje wiosna”- nauka pamięciowa 2 zwrotki piosenki, przypomnienie i utrwalenie 1 zwrotki piosenki oraz refrenu. Możecie nagrać swoje pociechy śpiewające tę piosenkę, a nagrania wysłać na e-maila!
1.Tam daleko gdzie wysoka sosna
Maszeruje drogą mała wiosna.
Ma spódniczkę mini, sznurowane butki
I jeden warkoczyk krótki.
Ref. Maszeruje wiosna a ptaki wokoło
Lecą i świergocą głośno i wesoło.
Maszeruje wiosna w ręku trzyma kwiat,
Gdy go w górę wznosi zielenieje świat!
2.Nosi wiosna dżinsową kurteczkę, na ramieniu
Małą torebeczkę. Chętnie żuje gumę i robi
Balony a z nich każdy jest zielony.

4.„Pisanka”- kolorowanie pisanki według pomysłu dziecka. (KARTA PRACY)
/file/uploads/pisanka-karta-pracy.pdf

5.„Pisanki, kraszanki, jajka malowane”- wykonajcie z dzieckiem kartę pracy, w której należy połącz w pary takie same pisanki. Nazwijcie z dzieckiem figury geometryczne przedstawione na poszczególnych pisankach. (KARTA PRACY)
/file/uploads/pisanki,-kraszanki,-jajka-malowane-karta-pracy.pdf


Tematyka tygodnia: Nadchodzi wiosna
Termin: 30.03-03.04.2020 r.

1.„Wiosna”- przeczytajcie dzieciom wiersz Anny Surowiec pt. „Nadchodzi Wiosna”. A następnie porozmawiajcie z dziećmi na temat wiersza oraz charakterystycznych cech wiosny. Przykładowe pytania do wiersza: Jaka jest wiosna?, Co budzi do życia?, Co pojawia się na drzewach?, Co słychać w oddali?, Co pojawia się na niebie?.

„Nadchodzi wiosna
Zielona, radosna,
Do życia budzi
Przyrodę i ludzi.
 
Drzewa okrywa
Pąkami kwiatów,
W oddali słychać
Wesoły śpiew ptaków.

Słońce maluje
tęczę na niebie,
by świat rozjaśnić
właśnie dla ciebie."

2.„Zwiastuny wiosny”- porozmawiajcie z dziećmi na temat zwiastunów wiosny (np. krokusy, przebiśniegi, bocian, itp.), pokażcie je dzieciom na ilustracjach.

3.„Maszeruje wiosna”- nauka pamięciowa I ZWROTKI PIOSENKI.
„1. Tam daleko gdzie wysoka sosna
Maszeruje drogą mała wiosna.
Ma spódniczkę mini, sznurowane butki
I jeden warkoczyk krótki.”

4.„Bazie”- praca plastyczna. Razem z dzieckiem możecie stworzyć pracę plastyczną. Do jej wykonania potrzebne będą: kartka papieru, brązowa farba/flamaster/kredka, biała plastelina lub wata. Na kartce papieru namalujcie gałązki wierzby. Następnie z plasteliny lub waty toczymy kulki przypominające kotki i mocujemy wzdłuż gałązek. Powodzenia, efekty pracy możecie Państwo wysłać na e-maila!

5.„Krokusy”- policzcie razem z dziećmi kwiaty, a następnie pokolorujcie największy i najmniejszy z nich.

6.„Wiosenne kwiaty”- nazwijcie z dziećmi kwiaty, które przedstawione są na ilustracjach, połączcie je w pary, a następnie pokolorujcie.
 
/file/uploads/wiosenne-kwiaty-karta-pracy.pdf
/file/uploads/krokusy-karta-pracy.pdf

TEMATYKA TYGODNIA: DBAM O ZDROWIE NA PRZEDWIOŚNIE


"KOSZYK PEŁEN PRODUKTÓW”- podział produktów spożywczych na zdrowe i niezdrowe, rozmowa z dziećmi na temat zasad zdrowego odżywiania się, uświadomienie dzieciom wpływu odżywiania na zdrowie człowieka, zachęcenie do częstego spożywania warzyw i owoców.

"WIEM CO JEST ZDROWE”- zabawa ruchowa. Dzieci maszerują, na sygnał zdrowego produktu podskakują, natomiast na sygnał niezdrowego produktu kucają chowając głowę w kolana.

"CZARODZIEJSKI WORECZEK”- rozpoznawanie przyborów toaletowych za pomocą dotyku, podział nazw na sylaby.

"MYJEMY RĘCE”- zabawa dydaktyczna, kształtowanie umiejętności samodzielnego, prawidłowego mycia i wycierania rąk, utrwalenie kolejności mycia rąk.

"GŁOWA, RAMIONA”- zabawa ruchowa.

Tekst:

Głowa, ramiona, kolana, pięty,

kolana, pięty, kolana, pięty.

Głowa, ramiona, kolana, pięty,

oczy, uszy, usta, nos.

Wypowiadając lub śpiewając powyższe słowa obiema rękami pokazujemy część ciała, którą w danej chwili wypowiadamy.


Głowa- obie ręce wskazują głowę.

Ramiona- obie ręce wskazują ramiona.

Kolana- obie ręce wskazują kolana (dzieci mogą przykucnąć).

Pięty- kucając, wskazujemy pięty.

Oczy, uszy, usta, nos- wskazujemy części twarzy w odpowiedniej kolejności.

"MASZERUJE WIOSNA”- zapoznanie z melodią i słowami piosenki, omówienie treści piosenki, nauka pamięciowa refrenu piosenki.

Tekst piosenki:

1. Tam daleko gdzie wysoka sosna

maszeruje drogą mała wiosna.

Ma spódniczkę mini, sznurowane butki

i jeden warkoczyk krótki.

Ref. Maszeruje wiosna a ptaki wokoło

lecą i świergocą głośno i wesoło.

Maszeruje wiosna w ręku trzyma kwiat,

gdy go w górę wznosi zielenieje świat !

2. Nosi wiosna dżinsową kurteczkę, na ramieniu

małą torebeczkę. Chętnie żuje gumę i robi

balony a z nich każdy jest zielony.

Ref. Maszeruje wiosna a ptaki wokoło

lecą i świergocą głośno i wesoło.

Maszeruje wiosna w ręku trzyma kwiat,

gdy go w górę wznosi zielenieje świat !

3. Wiosno, wiosno nie zapomnij o nas

każda trawka chce być już zielona.

gdybyś zapomniała inną drogą poszła

zima by została mroźna.

Ref. Maszeruje wiosna a ptaki wokoło

lecą i świergocą głośno i wesoło.

Maszeruje wiosna w ręku trzyma kwiat,

gdy go w górę wznosi zielenieje świat!


"RYMOWANKA O MARCOWEJ POGODZIE”- utrwalenie rymowanki.

Raz jest śnieg,

A raz deszcz,

Czasem słońce wyjdzie też.

Tak to w marcu właśnie bywa.

Raz jest wiosna, a raz zima.



20.03.2020
Zadanie na dziś. Proszę Kochane Maluszki rozwiążcie zagadkę "Co jest zdrowe dla naszych brzuszków?" i pokolorujcie odpowiedni obrazek.

/file/uploads/16(9).jpg