III GRUPA 5-6 latki


My przedszkolacy razem z naszą panią pilnie się uczymy. Gdy czas na zabawę, chętnie się bawimy.

III Grupa 5-6 latki
Grupą opiekuje się:
Wychowawca: mgr Grażyna Białasik

e-mail do wychowawcy: bialasik.przedszkole11@gmail.com

Link do strony grupy:
https://sites.google.com/view/4-5-latki/strona-g%C5%82%C3%B3wna

KLASER
Informacja dla rodziców dzieci 6-letnich (rocznik 2014)

Prosimy o przygotowanie dla dzieci klasera, który będziemy wykorzystywać jako pomoc przy nauce czytania.
Klaser tworzymy z 25 pudełek po zapałkach sklejonych razem. Otrzymają Państwo karty z literami, które proszę powycinać i z dziećmi posegregować do odpowiednich szufladek. Nie trzeba robić żadnych uchwytów. Wzór do wglądu dostępny u pań woźnych.
Klasery prosimy przygotować do 19.10.


Kodowanie na dywanie
Nasza grupa bierze udział w projekcie Uczymy Dzieci Programować.
Jesienne kodowanie

Dzień Jabłka
28 września obchodzony jest Dzień Jabłka. Dzisiaj przedszkolaki z grupy III uczciły ten dzień wspólną zabawą: taniec do piosenki Małe czerwone jabłuszko; Kodowanie na dywanie - droga Felusia do jabłka; słodkie małe co nieco - szaszłykowe jabłka w czekoladzie...

Nauczanie zdalne dla dzieci z grupy III

Drodzy Rodzice!
Na czas, kiedy część dzieci musi pozostać z Wami w domach, a część chodzi do przedszkola proponujemy zajęcia i zabawy utrwalające to, co do tej pory zrobiliśmy.
Zapraszamy do wspólnego działania!

Wtorek 20 października

Grupy starsze odkrywały litery O, A, M. Pobawimy się trochę z nimi.
Na małych karteczkach napiszcie sylaby i litery małymi i dużymi literami np.
a     -     A
am     -      AM
mo      -     MO
mom     -      MOM
oma     -     OMA
itd. Zadaniem dzieci będzie połączenie sylab w pary.
Mogą robić to dowolnie lub wyszukiwać podawanych przez Was sylab, np.:
- Poszukaj pary sylab "mam", "mo"...
Działanie można odwrócić - wskazujecie jedną sylabę, prosicie o odczytanie i odnalezienie pary.

Zabawę można przeprowadzić na zasadzie gry memory, czyli ułożyć planszę z wszystkich zapisanych kartek, ważne, by za każdym razem odczytywać odkrywany zapis, niezależnie, czy udało się odkryć parę. Rodzice mogą czasem specjalnie źle czytać i prosić, by dziecko Was kontrolowało, napis musi być na koniec zawsze prawidłowo odczytany.

Kolejna opcja bazująca na tym samym materiale:
losujemy kartkę z sylabą (zapis dużymi literami) i staramy się jak najszybciej ją odwzorować pisząc na kartce, talerzu wysypanym kaszą manną, mąką, lub układając wzór z makaronu (najlepiej sprawdzi się ten typu świderki lub pene).

Sylaby można powiększyć, zrobić z nich szablon do kolorowania, wyklejania czy malowania. Kontury dzieci mogą wyklejać włóczką, usprawni to ich motorykę małą i przygotuje do pisania.

Między zabawami można posłuchać piosenek o literkach:
litera A:
https://www.youtube.com/watch?v=2KOHU0lf_JY

litera O:
https://www.youtube.com/watch?v=Qx-V7MaSkTc

litera M (i A)
https://www.youtube.com/watch?v=Z_oCl9z8tcQ

Prosto można usprawniać słuch fonematyczny poszukując wyrazów nie tylko na daną głoskę, ale i na sylabę.
Odmienna wersja zabawy: Przed dzieckiem niech leżą sylaby MO i MA. Mówcie dziecku wyrazy rozpoczynające się tymi sylabami a dziecko niech wskazuje właściwą sylabę. Przykłady wyrazów:
motyl, motorówka, monety, moment, modrzew, motocykl, motor, morze, majonez, mata, mapa, mama, Magda, maślanka, maki.

Środa, 21 października

Poznawaliśmy zapis graficzny liczb 1, 2 i 3 oraz utrwalaliśmy figury geometryczne: koło i kwadrat.
Dzieci wiedzą, że kwadrat musi mieć wszystkie boki tej samej długości i nie może być "kopnięty" - czyli jego boki spotykają się pod kątem prostym tworząc 4 identyczne kąty. Poszukajcie w domu przedmiotów o kształcie koła i kwadratu. By upewnić się, że macie do czynienia z kwadratem niech dzieci porównują długość boków np. kawałkiem sznurka, miarką krawiecką, linijką czy nawet apaszką. Weźcie pod uwagę np. ramki na zdjęcia, opakowania po herbacie czy kaszy, okładki książek. Gdy zbierzecie kilka przedmiotów możecie wkładać je do misek:
1. W misce kartka z cyfrą 1-3, tyle elementów ma się w niej znaleźć.
2. Kartka z cyfrą 1-3 schowana pod miską. Dzieci, wkładają do misek dowolną ilość przedmiotów. Następnie podnoszą miskę, sprawdzają ile elementów powinno być w misce i stwierdzają ile należy dołożyć lub zabrać by ilość była zgodna z cyfrą.
Dzieci, które świetnie orientują się w cyfrach mogą mieć rozszerzony zakres, lub też zamiast cyfry może być narysowana ilość kropek (jak na kostce do gry).
Jeżeli nie znajdziecie większej ilości przedmiotów z ukrytym kwadratem do zabawy można wykorzystać inne drobne zabawki.


Czwartek, 22 października

Przez większość zajęć towarzyszyła nam Pani Jesień: w sadzie, ogrodzie, w parku, wśród zwierząt...
Dziś zapraszamy do zrobienia pracy plastycznej.
Zegnijcie kartkę A4 na pół. Z jednej strony niech dzieci narysują połowę liścia, tak, aby początek i koniec stykał się z linią powstałą ze zgięcia. Jeżeli macie w domu zasuszone liście, można je wykorzystać i odrysować. Teraz powstałą połowę liścia niech dziecko wyklei plasteliną w jesiennych kolorach. Jeżeli nie macie plasteliny powinny się sprawdzić kredki świecowe. Gdy połowa liścia będzie wyklejona kartkę należy zgiąć i nagrzać żelazko. Osoba dorosła powinna przeprasować kartkę. Temperatura sprawi, że plastelina roztopi się i odbije na drugiej stronie kartki tworząc piękny, jesienny liść. Może uda się zaobserwować mieszanie się barw? Udanej zabawy!


Piątek, 23 października

Jesień w darze ma słodkie owoce i soczyste warzywa. Przygotujcie na podwieczorek np. owocową sałatkę a na kolację kolorowe, warzywne kanapki. Zanim jednak posiłki będą gotowe, zasłońcie dziecku oczy, niech rozpozna produkty po smaku, czy zapachu. Sami też pozwólcie poddać się tej próbie, to dla dzieci będzie największa frajda. Po określeniu smakołyku podzielcie jego nazwę na sylaby, niech dziecko poda pierwszą głoskę, znajdzie inne słowa rozpoczynające się tą samą głoską, ułoży zdanie z danym produktem. Nie tylko wzbogacimy jego doświadczenia zmysłowe ale rozwiniemy mowę i usprawnimy słuch fonematyczny, istotne elementy w przygotowaniu do nauki czytania i pisania.