Zabawy logopedyczne z panią Ewą.

Utrwalanie głosek syczących (s, z, c) - Zabawa w "co nie pasuje"?
27.03.2020
/file/uploads/wiczenia-artykulacyjne-%E2%80%94-kopia.pdf

1.04.2020
Głoska SZ, dla dzieci pięcioletnich, ćwiczenia
/file/uploads/gloski-szumiace-sz.pdf

 Głoska S: jak układamy buzię, jak ćwiczymy
/file/uploads/gloski-syczace-s.pdf

8.04.2020
1. Utrwalamy głoskę S w sylabach. Przygotujcie język, buzię i do dzieła!
/file/uploads/syczace-sylaby.pdf
/file/uploads/sonia-i-sylabki.jpg

2. Utrwalamy głoskę SZ w sylabkach. Pamiętajcie, zamieniamy się w drzewo i szumimy!
/file/uploads/szumiace-sylaby-.pdf
/file/uploads/sz-sylabki,-lokomotywa.png

10.04.2020r
ZABAWY WIELKANOCNE:
1. Zabawka oddechowa do samodzielnego wykonania - Wielkanocny Zajączek
/file/uploads/zajaczek-wielkanocny.pdf

2. Zabawa grafomotoryczna, pisanki i bazie
/file/uploads/grafomotoryka-wielkanoc.png

3. Przypatrz się uważnie i znajdź 8 różnic na obrazkach. Ciekawe, czy Ci się uda. Możesz pokolorować obrazek i dorysować brakujące elementy.
/file/uploads/koszyczek-znajdz-roznice.pdf

4. Dopasuj odpowiednie pisanki.
/file/uploads/koszyczek-pisanki-sz.pdf


14.04.2020
Utrwalamy głoski:
1. Zabawa z głoską S, poproś rodzica o pomoc w czytaniu.
/file/uploads/gloska-s-utrwalanie.pdf

2. Zabwa z głoską SZ.
/file/uploads/gloska-sz,-utrwalanie.pdf

22.04.2020
Nasza mowa jest nierozerwalnie związana z oddychaniem, to dzięki strumieniowi powietrza możemy mówić, szeptać, śpiewać a nawet krzyczeń. Wdech powinien być głęboki a wydech wydłużony Poniżej prezentuję kilka ćwiczeń, które możemy wykonać w domu z przedmiotów, które na pewno znajdziemy w kuchni, w dziecięcym pokoju albo szafie w przedpokoju. Świetną zabawę połączymy z ważnymi dla mowy ćwiczeniami. Powodzenia!
/file/uploads/kreatywne-zabawy-oddechowe.pdf

27.04.2020
ĆWICZENIA USPRAWNIAJĄCE KOORDYNACJĘ WZROKOWO-RUCHOWĄ
Dlaczego tak ważna jest koordynacja wzrokowo-ruchowa? Ponieważ jest nam niezbędna do nabycia umiejętności pisania, czytania, wycinania czy lepienia. Co więcej, to doskonały trening cierpliwości, precyzji i dokładności. Konkretne ćwiczenia możemy również wykorzystać w terapii logopedycznej. Zachęcam do zapoznania się z poniższymi propozycjami.
/file/uploads/zabawy-wspierajace-koordynacje-wzrok-ruch.pdf

5.05.2020
Wierszyki ćwiczące nasze języki:
- Utrwalamy głoski syczące: (s, z, c, dz):
/file/uploads/wierszyki-(s,z,c,dz).pdf
- Utrwalamy głoski szumiące (sz, ż, cz, dż):
/file/uploads/wierszyki-(sz,z,cz,dz).pdf
- Utrwalamy głoskę [L]:
/file/uploads/wierszyki-l.pdf
- Utrwalamy głoskę [R]:
/file/uploads/wierszyki-r.pdf

14.05.2020
Głoska "L" i pionizacja języka

1. Gloska L
/file/uploads/gloska-l.pdf

2. 3 lale
/file/uploads/3.-lale.pdf

3. 5 zabawa z lodami.pdf
/file/uploads/5.-zabawa-z-lodami.pdf


20.05.2020
Głoska "R"

1. głoska R
/file/uploads/gloska-r.pdf

2. truskawki
/file/uploads/truskawki.pdf

3. jaki to dźwiek
/file/uploads/jaki-to-dzwiek.pdf

4. utrwalanie głoski
/file/uploads/utrwalanie-gloski.pdf

3.06.2020
Głoska [k] i [g]:
1. Głoska K 
/file/uploads/gloska-k.pdf

2. Co mówią kaczki
/file/uploads/co-mowia-kaczki.pdf

3. nazwij i pokoloruj
/file/uploads/nazwij,-pokoloruj.pdf


26.05.2020
Utrwalanie głoski Ż (dla 5 i 6 latków)
/file/uploads/utrwalanie-gloski-z.pdf

8.06.2020
Utrwalanie głoski [cz] - dla dzieci pięcio i czteroletnich.
/file/uploads/gloska-cz-czarodziej.pdf
/file/uploads/utrwalanie-gloski-cz.pdf

23.06.2020
Utrwalanie głosek syczących (s, z, c) - Zabawa w "co nie pasuje"?
/file/uploads/gloski-syczace,-co-nie-pasuje.pdf